Smoothie efter träning

Efter träning som många vet måste kroppen få i sig protein. Denna smoothien har jag "special designat"😂 för mig efter träningen. Jag tränar cheerleading fyra timmar i veckan. Två timmar varje träning. Denna smoothien består av:

 1 glas kokosvatten - varför inte mjölk? mjölk är animaliskt och dessutom är den pastöriserad vilket betyder att det inte finns lika mycket vitaminer kvar i den osv. 
1 bit vattenmelon - Den reglerar blodtrycket samtidigt som den är rik på antioxidanter, c-vitamin, a-vitamin,b6-vitamin samt lykopen. Lykopen är bra för hjärta,hud. Samt aminosyror. Hjälper för att bygga muskler.
1/2 avokado - Nyttiga fetter är den full av. Förbättrar hjärnkapaciteten och förebygger rynkor. Fylld med vitaminer, antioxidanter och mineraler och är bra för naglar och hår.

Blåbär - för bättre smak och är har inte mycket  socker som frukt utan vitaminer och antioxidanter. Blåbär är ett superbär!

Lite pumpakärnor eller hampafrön
/nötter - mättande och innehåller järn

1 tsk chlorella/spirulina - Alger, som är NATURLIGA proteinpulver

1/2 citron - basiskt och såklart c-viamin som hjälper kroppen att ta upp järn. Därför har jag inte i mjölk i mina smoothies för att mjölken (pastöriserad)  hindrar kroppen att ta upp järnet. 

1/5 gurka - renar kroppen och bidrar med extra vätska







Picknick

Snickerskaka är en av de bästa sakerna jag vet. Den blev för söt men annars blev den supergod!!



Cheer summer camp